Předškoláci

Práce s předškoláky probíhá každý den od 8 hodin do 12 hodin
(Povinná předškolní docházka)
Děti se rozvíjí ve všech oblastech dle školního vzdělávacího programu a třídních plánů (více popsáno v ŠVP)
Během října- listopadu probíhá diagnostika.
Vyhodnocení diagnostiky a individuální konzultace probíhá průběžně v obou třídách, podrobněji rozpracovanou diagnostiku -na individuálních třídních schůzkách v lednu 2025 (doporučení pedagogů, spolupráce s PPP…)

Program Maxík pro předškoláky a děti s OŠD

U předškoláků a dětí s odloženou školní docházkou je dle zájmu rodičů prováděn v obou třídách starších dětí s dětmi program Maxík. Děti pracují ve dvou-tříčlenných skupinách po dohodě s rodiči, jejichž spolupráce je nutná. Program je prováděn denně a dítě nesmí mít absenci delší tří dnů. Pokud není dítě přítomno v MŠ, pracuje doma s rodiči. Děti kreslí fixy se zásuvným hrotem (stabilo trio scribi), aby odlehčily ruku, podle pevně stanovených pravidel. Dle ohlasů rodičů dětí, které Maxíkem prošly a nastoupily již do ZŠ, je Maxík pro malé školáky velkým pomocníkem.
V naší školce pracuje s programem MAxík intenzivně. Předškoláci a děti s odloženou školní docházkou jsou rozděleny mezi všechny paní učitelky a provádí se v čase 1. a 2.sk. od 10,00 do 10,15 a 3. a 4. sk. od 12,15 do 12,30hod.

Co je Maxík?

Maxík je stimulační program pro děti od pěti roků, děti s odloženou docházkou, které se připravují na vstup do školy, ale také pro malé školáky, kterým se psaní a čtení ve škole příliš nedaří. Cílem těchto stimulačních cvičení není redukce projevů, ale změna podmínek, za kterých může dítě podávat lepší výkon.

Během celého školního roku (od října 2023 do konce května 2024) se společně s dětmi věnujeme činnostem, které jsou zaměřeny na:

1. Nácvik nových pohybových stereotypů – správné sezení, správné dýchání, úchop tužky
2. Rozvoj komunikačních dovedností – správná výslovnost a tvoření vět, porozumění obsahu slyšeného – co, kdy, kde, jak … má dítě udělat …
3. Posilování dílčích funkcí v oblastech:

oblast zraková
zrakové rozlišování
zraková paměť
vizuomotorika – příjem, zpracování, uložení a znovu vybavení informací

oblast sluchová
• rozvoj sluchového vnímání
• sluchové rozlišování
• sluchová paměť
• audiomotorika

oblast prostorové orientace – orientace v prostoru

oblast idermodality – schopnost přepínat mezi různými způsoby smyslového vnímání

oblast seriality – řazení běžných opakujících se činností – režim dne …

4. Grafomotorické dovednosti – správný úchop tužky
5. Koncentrace pozornosti – od zadání až ke splnění úkolu

Pedagogové MŠ Čenkov byli odborně proškoleni lektorkou Dr. Z. Janhubovou
p.uč. Kadeřábková a p.uč. Chvojková (4/2023)
p.uč. Pechlátová a p.uč. Urbánková (9/2023)

KROUŽKY PRO PŘEDŠKOLÁKY

Od října 2024:

  • FLÉTNA S LUCKOU– každé pondělí od 7.10. 2024 od 13,15 do 14,00 hod
    přihlášené děti si donesou svoji flétnu a kartáček na její čištění
  • PŘEDŠKOLÁCI S KLÁRKOU – každou středu od 13,15 do 14,00hod
    – pedagogové pracují v souladu s programem Maxík
    – rozvoj grafomotorických dovedností, zrakového a prostorového vnímání, rozvoj matematické pregramotnosti, rozvoj logického myšlení, pozornosti, jazykových dovedností, dechová cvičení a gymnastika mluvidel, logohrátky
    – děti pracují skupinově, individuálně formou prožitkového učení
    – individuální přístup a rozvoj toho, co dítě zrovna potřebuje zdokonalit a procvičit
    (na základě diagnostiky)
    – používání pracovních sešitů
  • POHYBOVO- TANEČNÍ HRÁTKY S ELIŠKOU – každý čtvrtek od 15,00 do 16,00 hod
    – rozvoj pohybových dovedností, koordinace pohybu, zaměření na správné držení těla, posílení svalstva, zaměření na chodidla, spojení pohybu s hudbou
    – pohybové hry, krátké taneční sestavy, průlezové dráhy